streda 18. apríla 2018

Južný sused

Čau, čau...
V minulom článku som sa venovala nášmu najbližšiemu moru, avšak poďme ešte bližšie. 
Borry...hmm, ako? Čo? Ale nie v Bratislave. 😄 U našich južných susedov, Maďarov. Jeden krásny deň, ako čerstvý vodič som sa vybrala so “skúseným” nevodičom (áno, mamina) do Maďarska.

Bory-vár

Je to zámok, ktorý sa nachádza juho-západne od Budapešti, v meste Székesfehérvár (trvalo mi dosť dlho pokým som si to zapamätala, nehovoriac o mojej ruskej maďarčine). Objekt bol taktiež evidovaný aj v Guinnessovej knihe rekordov, za najväčší objekt postavený mužom.

Ľudia krása. Ja som mala pocit, že som navštívila nejaký taliansky palác. Bolo to nad moje očakávania. Fakt som neverila vlastným očiam, že takéto niečo sa nachádza uprostred prostého mesta. Je to stavba otvorená pre verejnosť, my sme sa okrem jednej miestnosti dostali všade a mohli sme chodiť kade-tade. Toto veľkolepé dielo bolo postavené maďarským architektom. Pán Bory postavil zámok vlastnými rukami pre svoju lásku. V zámku sa nachádzajú sochy, maľby, portréty, nádherná záhrady plná kvetov a mnoho ďalších. Upútali ma hlavne vežičky, kde sa nachádzali nádherné schodištia, z ktorých bol nádherný výhľad na celé mesto. Strávili sme tam asi 3 hodiny a stále sa dalo kam pozerať. 😻





INFORMÁCIE
-vstup do zámku bol za pár forintov (je možnosť platby €),
-sprievodcu sme síce nemali, ale všade boli tabule s informáciami,
-cestou sem určite nezablúdite, všade sú tabule,
-mohli ste tam stráviť toľko času, koľko ste len chceli,
+ URČITE SA SEM OPLATÍ ÍSŤ+

(áno, bolo to tmavšie ako ostatné :D)





A čo navštívime najbližšie?
L


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Hobbitie príbytky na SLOVENSKU

Nový Zéland  krajina "Pána prsteňov" Ktorého človeka by neupútal takýto zaujímavý nápis popri ceste?  Včera sme b...